понедельник, 8 декабря 2014 г.

Баравы жаўрук - першая рэгітрацыя на зімоўцы!

Баравы жаўрук (Lullula arborea) 8.12.2014

Апошні час мне шанцуе на цікавыя сустрэчы (ох, толькі б фатуна і далей не пакінула мяне)! Дык вось, раскажу пра апошняе цікавая назіранне. 6 снежня я з Андрэем Барадзіным і Алінай Пашэк паехалі пад Фаніпаль пашукаць сняжурак. Не адзін раз гэтай зімой  іх рэгістравалі на Гарадзеншчыне, мы падумалі чым Міншчына горш. Адразу скажу, што сняжурак падчас гэтай вандроўкі мы не знайшлі, затое падзівіліся на баравога жаўрука на зімоўцы. Падзівіліся і паехалі да дому, а самае цікавае пачалося калі гэта вестачка дайшла да больш дасведчаных арнітолагаў. Узнікла шмат пытанняў, таму што да гэтага інфармацыі аб зімуючых баравых жаўруках не сустракалася. Месцы зімовак гэтага віду даволі далёка ад нашай краіны: Егіпет, Б. Усход, ды і адлятаюць баравыя жаўрукі ў верасні, кастрычніку, радзей лістападзе. А тут рэгістрацыя ў снежні і без фотаздымку. Да рэчы, я не ведала, што такіх рэгістрацый не было, пагэтаму і не стала фатаграфаваць птушку. У рэшце рэшт, каб праверыць саму сябе, я  8 снежня вырашыла яшчэ раз наведацца да вескі Навінка, і паспрабаваць знайсці жаўрука. Не адразу, аднак мне гэта ўдалося. Я змагла даволі доўга і грунтоўна паназіраць за птушкай, разгледзець яе, адмесці палявога жаўрука, і калі я ўжо была перакананая птушка вырашыла праспяваць, гэта была апошняя кропля, апошні аргумент. Такім чынам мы зрабілі цікавае назіранне, а я дасканала разабралася ў адрозненнях палявога і баравога жаўрукоў. 

Невялічкая спраўка: 
Баравы жаўрук (Lullula arborea) падобен да палявога жаўрука (Alauda arvensis), аднак меншы па памеру, з больш кароткім хвастом, крайнія рулявыя ў хвасце не белыя. Для нашай краіны звычайны на гнездаванні, пералётны і транзітна мігруючы від. Больш інфармацыі тут http://www.ptushki.org/guide/bird/208.html 



Комментариев нет:

Отправить комментарий