четверг, 18 декабря 2014 г.

У Чырвоным бары!


Частка нашай каманды: Вольга, Андрэй, Сяргей і ваш пакорны слуга)

Зусім нечакана для сябе я адправілася ў гэту вандроўку. На гэты раз я апынулася на поўначы Беларусі, у заказніку "Чырвоны бор", на хутары Дмітрыя Шамовіча. Мэта нашай вандроўкі - выраб гнездавых домікаў для даўгахвостай кугаўкі. Сабраў нас на поўначы Дзяніс Кіцель. У пабудове домікаў удзельнічалі Андрэй Барадзін, Юрый Квач, Вольга Фурс, Сяргей Гацкі. Я канешне таксама прымала ўдзел, працавала наша кампанія пад рукаводствам Дзяніса. Па вынесенаму вопыту магу сказаць, што прынцып пабудовы для любога доміка амаль аднолькавы, змяняюцца ж памеры, пры спецыфічных патрэбах віду і канструкцыя. Хачу звярнуць асаблівую ўвагу на важнасць такіх біятэхнічных мерапрымстваў. Напрыклад, даўгахвостая кугаўка селіцца ў дуплах, спарахнелых зломленых ствалах. Часам такіх месцаў птушкам не хапае, узнікае праблема дзе ж гнездавацца. Для таго каб забяспечыць птушку гнездоўямі вешаюцца штучныя домікі, якія птушкі і займаюць. Вось тут можна прачытаць больш пра выкарыстанне штучных гняздоўяў http://birds-addicted.blogspot.com/. У выніку мы пабудавалі пяць домікаў для даўгахвостай кугаўкі, два гагалятніка, чатыры доміка для сонь і адну скрыню для вушатай савы.


 Домік для соні





Аднак не толькі пабудовай домікаў я там займалася. Канешне мы з Дзянісам паставілі сеткі для адлова птушак. Лавілася іх няшмат і толькі ў першай палове дня, а ў другой мы сеткі зачынялі і ехалі развешваць нашы дамы. Падчас кальцавання я павучылася вызначаць формулу крыла і разабралася ўсё ж такі з тлушчам. Памерыць формулу крыла справа не з легкіх, аднак на трэццяй птушцы, мне ўдалося хаця б правільна зафіксаваць крыло. =)
А яшчэ збылася мая мара -  я пабачыла глушча. Тут, у Чырвоным бару, вясной можна паназіраць за токам гэтых птушак.




Фотаздымкі Дзяніса Кіцеля! Апошніх два я проста знайшла ў інтэрнэце))

І закідываю фотаздымкі, зробленыя Юрай Квачом.


Вялікая сініца, трапіўшая ў мае рукі)))


А вось тут сабака маёй мары!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий