вторник, 28 октября 2014 г.

За мандарынкай! Качкай-мандарынкай!


Наша родная краіна не перастае радаваць арнітолагаў цікавымі сустрэчамі: то пелікан заляціць на рыбгас, то больш за сотню сакалоў пабачуць, то хрустана, а зараз вось качка-мандарынка. Арэал гэтай птушкі праходзіць па тэрыторыі ўсходняга Кітая, Курыльскіх вастравоў, Японіі, Тайваня. Мандарынка інтрадуцыравана ў Англіі і Германіі, у апошні час гняздуецца ў Галандыі, Бельгіі, Францыі, Даніі, Аўстрыі і Ірландыі. І вось гэту прыгажуню пабачылі ў Лідзе, сярод качак-крыжанак. Адразу я вырашыла, што не паеду, бо складана сказаць адкуль гэта птушка, можа яна зляцела з якога-небудзь зоасада нашай альбо суседніх краін. Аднак потым, мне ўспомнілася як я толькі пачынала цікавіцца птушкамі. Я чытала розныя кнігі ў бібліятэцы, разглядала малюнкі, і вось мандарынка і была адной з першых птушак пра якіх я даведалася. Тут я вырашыла, што магчымасці пабачыць гэту птушку ў дзікай прыродзе ў бліжэйшы час можа не з'явіцца і паехала ў Ліду. Трэба сказаць, што я была адным з апошніх візіцёраў да гэтай птушкі, да мяне сюды амаль кожны дзень завітвалі іншыя арнітолагі і аматары птушак. Вялікую дапамогу ўсем жадаючым паглядзець на мандарынку (у тым ліку і мне) аказаў мясцовы аматар птушак Юрый Квач. Вялікі дзякуй!

Мы з мандарынкай))) 
Фота Д. Якубовіча




=) 


Комментариев нет:

Отправить комментарий