понедельник, 27 июля 2015 г.

Чырвоны Бор - эпізод чацверты, летні



На двары сярэдзіна лета. Лес здаецца мертвым, рэдка дзе праспявае птушка. Я з антэнай і рэсіверам прабіраюся беларускай тайгой у пошуках глушца з радыёметкай. Нядаўна прайшоў дождж, лес не абсохшы, вада сцякае за каўнер, страсаецца з ветак на твар. Бррр, вільготна аднак! Сігнал становіцца ўсё мацней і мацней. Разгублена кідаю позіркі вакол - дзе ж мой герой? І вось, у метрах двух ад мяне, з-пад елкі шумна ўзлятае шукаемая птушка. Упершыню за жыцце я ўскрыкнула ў лесе. =)
Але якім бы мертвым і прыціхшым не здаваўся лес, тут ідзе сваё жыццё. Прыкметы гэтага на кожным кроку: прымятая на месцы адпачынку лася трава, пратоптаныя звярыныя сцежкі, каралькі дакармліваюць птушанят, маладыя шулякі з граем носяцца па лесу. Ідзеш, недалека падымаецца ўстрывожаны табой лось і пускаецца наўцёкі. Найцікавейшая гэта справа назіраць за ўсім гэтым. 
Цяпер вернемся да глушцоў...У ліпені-жніўні глушцы ліняюць. На гэты перыяд птушкі для жыцця абіраюць самыя глухія месцы, таму што здольнасць да палету часткова альбо поўнасцю губляецца. Менавіта пагэтаму, шукаючы глушцоў я падыходзіла да іх так блізка - не надта ім хочацца зараз лятаць. Асноўным кормам у летні перыяд для іх з'яўляюцца чарніцы. Кавалкі тэрыторыі у птушак невялікія. Напрыклад самец 211 (празваны мной "могілкавым", таму што на яго пошукі ў лес трэба было заходзіць каля могілак) заўсёды знаходзіўся прыкладна ў адным і тым жа месцы. Адлегласць паміж кропкамі рэгістрацый змянялася ад 300 м да аднаго кіламетра. 
Акрамя гэтага, атрымалася нарэшце добра разгледзець малога арляца. І ўпершыню ў жыцці паглядзець на птушанят  сокала-кабца. 

Фота замет тысячы словаў 

 Дарога праз балота "Вялікі мох"
 За глушцом
 Возера "Акунёвец"
 Вусач

 Шукаеш-шукаеш ды і падсілкуешся ягадамі

 Мой спадарожнік Амур (не заўсёды, аднак суправаджаў мяне)




Беласпінны дзяцел


Вось прыкладна так прайшоў тыдзень. Незаўважна праляцеў у пошуках глушцоў, назіраннях, прагулках па лесу ды балоту. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий